VII.B. . . . .MgA. Jana Jendryková

VÍTEJTE V 7.B !!!

Den města 7.6.2019

Taneční vystoupení děvčat z naší třídy

Z besedy o plazech jsme byli nadšeni!

Výšlap na Javorník ke Dni dětí

"Hra je radost. Učení při hře jest radostné učení."

Jan Amos Komenský

V týdnu od 8.až 12.4.proběhla na naší škole předvelikonoční akce: Barev týden. Každý den byl symbolizován nějakou barvou. Naším úkolem bylo, obléci si na sebe co největší množství oblečení
v barvě daného dne. Ve středu 16.4. proběhlo vyhodnocení akce v tělocvičně.

BESEDA IRÁN - ZAHALENÁ KRÁSA

V pondělí 1.4. jsme se zúčastnili vzdělávacího projektu Svět kolem nás, který nás tentokrát zavedl na blízký východ. Do hornaté, drsné i vyprahlé, ale především velmi pohostinné země. Vypravili jsme se za poznáním do Iránu.

Besedu zahájilo krátké video o historii této země, doplněné živým komentářem pana cestovatele osobně.

Dozvěděli jsme se například, že Peršané, dnešní Íránci, již před několika tisíci lety vymysleli důmyslné, větrem poháněné klimatizace, které dokázaly ochladit domy až o 15°C či vodní kanály, tzv. kanáty, díky kterým dokázali obyvatelé suchých oblastí Persie přivést pitnou vodu až z několik kilometrů vzdálených pohoří.

Překvapením pro nás bylo, že v Íránu, který je vykreslován jako nebezpečná země plná násilí, žije spousta přátelských lidí, kteří považují za samozřejmost vás pozvat k sobě domů a pohostit i tím málem, co sami mají.

Všem se nám tato beseda moc líbila a myslím, že každý si z ní odnesl aspoň jednu zajímavou informaci.

DĚKUJI ZA KRÁSNÉ PŘÁNÍ !!!

Také jste všichni moje srdeční záležitost!

TAK TROCHU JINÝ TĚLOCVIK

aneb

CVIČENÍČKO S PADÁKEM!

Osm žáků z naší třídy se zúčastnilo

školního poznávacího zájezdu do Paříže a Velké Británie...

Někteří žáci naší třídy využili nabídku vzdělávacího zájezdu do Paříže a Velké Británie, který pořádala naše škola. V pátek 8.března po obědě vyrazili na cestu luxusním autobusem. V sobotu ráno vystoupili přímo u Eiffelovy věže, kde je čekala první prohlídka. Následovala další známá místa v Paříži jako je Louver, Vítězný oblouk nebo katedrála Noter - Dame.

Další den ráno se přeplavili trajektem do Doveru a autobusem do Hastings, kde je čekala prohlídka pašeráckých jeskyní, rybářské vesničky i seznámení s mořem, ze kterého si někteří odnášeli nejen mokro v botách. Večer si je vyzvedly rodiny, u kterých  byli ubytováni. Pondělí je prý přivítalo krásným a slunečným počasím a vyrazili do přímořského Brigtonu. Město, které je moderní a živé jim nabídlo prohlídku královského paláce. Navštívili i věž, z které se kochali krásnými výhledy. Žáky zaujala i nevšední podívaná v podmořských akváriích.

Úterý už patřilo Londýnu a typicky anglickému počasí - vítr a déšť. Ale i přesto byli správní turisti a nenechali se odradit. Projeli se londýnským metrem, navštívili  O2 arénu, vystoupali do Tower Bridge, kde zhlédli i jeho strojovnu a důkladně si prohlédli Tower of London. Pak unavení, ale plní kouzelných zážitků, nastoupili do autobusu a těšili se domů.

Divadelní představení BÍLÝ TESÁK

V pátek 22.2. jsem navštívili Beskydské divadlo v Novém Jičíně. Měli jsme možnost vidět divadelní představení z časů zlaté horečky, drsného místa na dalekém severu, kde vyrůstal ze štěněte             v dospělého psa Bílý Tesák. Do divadla se žáci společensky oblékli a všem to moc slušelo. Představení Bílého tesáka bylo pojato netradičně. Do hry byly zahrnuty i moderní prvky jako např. videokamera s online přenosem na plátno.

Běžecký kurz jsme si užili na MAXIMUM!!!

19.2.2019 - Velké Karlovice

20.2.2019 - Pustevny

Náš úžasný lyžařský kurz ve Velkých Karlovicích!!!

28.1. - 1.1.2019

28. ledna jsme se ráno sešli před školou, nastoupili do autobusu a vyjeli směr Velké Karlovice. Začínal nám lyžák. Hned jak jsme dojeli do Karlovic, vytáhli jsme si věci z autobusu a šli jsme se ubytovat do našeho penzionu, kde jsme si zároveň trochu vybalili. Po krátkém vybalování jsme se vydali na svah. Učitelé si lyžaře rozdělili do čtyř skupin podle dovedností. Já jsem to měla vyřešené, protože jsem se učila na snowboardu. Sice jsem byla trochu nervózní, ale nakonec jsem se to celkem dobře naučila. Naše družstvo vedla naše třídní paní učitelka Jendryková. Po skončení rozdělování skupin jsme šli všichni na oběd. Po obědě jsme měli odpolední klid. Po skončení odpoledního klidu jsme opět vyrazili na svah. Kde jsme se učili něco nového. Bylo to náročné. Když jsme dorazili do penzionu, věci a lyže jsme si nechali v lyžárně a mokré věci si dali sušit. Během dvou hodin klidu mělo naše družstvo vymýšlet večerní program. Naše asi nejlepší hra bylo "hádání učitelů". Po skončení programu jsme měli volno až do deseti hodin, kdy byla večerka. Takhle to šlo každý den za sebou.Hrozně rychle to uteklo. Bylo pondělí a už je konec. Myslím si, že všichni jsme si odnesli spoustu zážitků. Já jsem poprvé jela na kotvě a pomě. Sjela jsem i velkou sjezdovku, naučila jsem se na snowboardu.

Taky jsem si odnesla spoustu zážitků jako třeba hra "Sibiř".  Hra spočívala v tom, že pět lidí z každého družstva mělo na jednoho navléct co nejvíce kusů oblečení. My jsme oblékali Tinu a navlékli jsme na ni 47 kusů oblečení.

Myslím si, že tenhle lyžák byl SUPER a budeme na něj ještě v dobrém vzpomínat. Klidně hned bych se tam vrátila...

Karolína F.

Soutěž ve velkém slalomu a jejich výherci:

1. Lyžařské družstvo:      1. místo - Aleš Martiňák

Snowboardové družstvo:   1. místo - Adéla Grošová

2. místo - Tina Mikésková

3. místo - Monika Havlová

Bruslení v rámci tělesné výchovy!

Vánoční besídka v 7.B se neobešla bez rozbalování dárků...

ÚSPĚCH 7.B ve VÁNOČNÍ TURNAJI V KOŠÍKOVÉ

Poslední měsíc roku patřil v hodinách tělesné výchovy tradičně basketbalu. Všechny třídy druhého stupně sehrály mnoho zajímavých zápasů, které určily následující pořadí.

Naše třída obsadila první příčky...

Kategorie mladší žačky:  1. místo

Kategorie mladší žáci: 2. místo

Mikuláš, andělé a čerti v naší třídě...

V doprovodu paní učitelky Kučové jsme zazpívali Mikuláši, andělům a čertům. Následovalo odměňování... Hold některé z nás si čerti odnesli s sebou:)

Vzpomínka na  Výtvarný projekt: „Oživené duše zemřelých"

Halloween je anglosaský lidový svátek, který se slaví 31. října, tedy den před křesťanským svátkem Všech svatých, z jehož oslav se v Irsku vyvinul. Děti se oblékají do strašidelných kostýmů a chodí od domu k domu s tradičním pořekadlem Trick or treat (Koledu, nebo vám něco provedu). Lidé si tímto dnem připomínají své zesnulé předky. Každá hrůzostrašná maska se tak může stát oknem do fiktivního světa – dějiště zvláštních příběhů.

Koncept výtvarného projektu:   ŽIVOT – SMRT

Žáci se měli stát na chvíli „oživenou duši zemřelého" pomocí makeupu. Záměrem bylo prohloubit dojem z „dušiček", na vlastním zážitku pocítit řád a smysl života , a poznat tak lépe i sám sebe!

100 let vzniku republiky - projektové vyučování

26. října jsme zažili výjimečný den. Během dne putovali žáci po osmi stanovištích ve škole, kde plnili různé úkoly. Touto zábavnou formou jsme si připomínali založení Československa. Atmosféru tohoto dne zdokumentovala TV Beskyd.

Na přípravě tohoto dne pracovali žáci již od září. V rámci projektového vyučování jsme propojili dějepis, občanskou výchovu, český jazyk a výtvarnou výchovu. Vystavené projekty lze vidět všude na chodbách školy a v galerii školy.

Vzdělávací projekt s přírodovědně-historicko-zeměpisným přesahem Planeta Země 3000

Myanmar - divoká cesta do barmské říše

V úterý 9.10.2018 jsme navštívili v  DK Frenštát pod Radhoštěm vzdělávací projekt Myanmar - divoká cesta do barmské říše. Společně s cestovatelem Adamem Lelkem jsme se vydali na dobrodružnou výpravu do jihovýchodní Asie k pavoučím ženám, do nitra nespoutané džungle, za mořskými nomády a buddhistickými mnichy. Cílem projektu je nejenom přibližovat žákům krásy, ale i aktuální problémy našeho světa, motivovat naše diváky ke vzdělávání a sebe rozvoji, vést děti k úctě, pokoře a zájmu o okolní svět. Myanmar žáky něco nového naučil, pobavil je, ale také přispěl k zamyšlení se nad sebou samými a nad globálními problémy naší doby.

Dravci ve škole!

Ve čtvrtek 27.9. jsme na školním hřišti zhlédli ukázku dravých ptáků, kterou pro nás přijela představit společnost Seiferos. Během výukového programu jsme měli možnost zhlédnout ukázky letu dravých ptáků, seznámit se s historií sokolnictví, prohlednout si dravé ptáky a dozvědět se o nich spoustu zajímavostí.

Sokolníci, díky za návštěvu, díky za vaši smysluplnou práci!

Výročí republiky, oslavme spolu toto výročí i my!

Česku bude 100 let!

A my to chceme oslavit ve všech předmětech ve škole...

Letos si připomínáme sté výročí vzniku Československé republiky. Krásných sto let od vzniku samostatného státu, který se určitě ponese v duchu výročních oslav k našemu kulatému jubileu ve všech předmětech. Škola chystá k tomuto výročí výukový program pro žáky i výstavu, která proběhne na konci října.

Lajky ve výtvarce:)

Výstava prof. Zbyňka Janáčka  a jeho obrazů...

Žáci se seznámili s počítačovými tisky na plátno a instalací v prostoru. Děti trénovali vysvětlování tvorby umělce a snažili se pochopit záměr jeho výtvarných děl. Především to byla pro ně hra, protože autor se věnuje práci s optickou iluzí.

A jsme v 7.B

ve školním roce 2018/2019!

Náš úúúžasný turistický kurz!

První den jsme si vyšlápli Lysou horu z Ostravice a následně se spustili do SKI areálu Opálená, kde jsme přespali ve vlastních stanech. Večer nechybělo spoustu her ani táborák. Ráno jsme vstali velice brzo, protože nás vzbudili ovce. Měli jsme spoustu času, abychom mohli dojít do Frenštátu z Opálené pěšky, a cestou se zastavit na parádním hřišťi.

Svět našimi smysly - interaktivní výstava

Víme, že máme 5 základních lidských smyslů. Přemýšleli jste nad tím, jak tyto smysly fungují? A jaký je život těch, kterým některé smysly chybí či mají omezenou funkci? Interaktivní výstava také přiblíží svět handicapovaných. Žáci si vyzkoušeli, jak se žije lidem se zrakovým či sluchovým postižením. Zkusili si chodit se slepeckou holí, zahrát si Šachy či Člověče nezlob se pro nevidomé, zahrát si Hmatové pexeso, nebo napsat své jméno Braillovým písmem… Součástí expozice byli také předměty, které ulehčují nevidomým život a pomáhají se jim stát soběstačnými.

Velikonoce

Velikonoce patří mezi nejoblíbenější svátky ve velké části světa. Jsou to svátky jara, které oslavují probouzení přírody, její plodnost, naději a lásku. My jsme si Velikonoce užili po svém...:)

Rozbalování dárků v 6.B

Ten pocit, když se trochu chvějete, oči vám září, ruce se třesou a vy se těšíte...    A takhle nějak to vypadá...

1. “JÉ!”

2. “TO JE PRO MĚ!”

3. “HMMM VELKÝ…”

4. “DEJTE TO SEM JEŽIŠI, DYŤ VIDIM, ŽE JSEM TAM NAPSANEJ.”

5. “TAK, TEĎ UŽ MI TO NIKDO NEVEZME.”

Výtvarný projekt: „Starověké civilizace“

Námět: Egyptská krajina – pouště, skály, povodí Nilu. Typické rostlinstvo a zvířena. Hieroglyfické písmo. Vypravování dějů v hrobkách a chrámech. Pozemský život zemřelého. Výjevy ze života bohů a faraonů. Profilový rozklad tvarů (hlava, ruce, nohy z profilu/ hruď a oko anface). Hieratická perspektiva. Neznalost prostorové perspektivy -pásová kompozice.

Koncept: EGYPT – PROBOUZENÍ MINULOSTI.

Zadání: Zaznamenej malbou či kresbou egyptskou kulturu. Pracuj s informacemi z dějin umění, s knihami o   Egyptě, s učebnicemi apod.

Záměr: Poznat Egypt a jeho umělecké hodnoty.

Halloween ve škole

Halloween je anglosaský svátek, který se slaví 31. října. Děti se oblékají do kostýmů a chodí dům od domu. Také my jsme si vyzkoušeli ve výtvarné výchově a jiných předmětech halloween oslavit.

Planeta Země 3000 - Brazílie

Dne 11.10. jsme navštívili vzdělávací zeměpisný projekt Brazílie. Společně  s cestovatelem Adam Lelkem jsme cestovali do centra jihoamerického kontinentu. V hodinovém dokumentu jsme navštívili město Rio de Janeiro i Amazonskou džungli s kmeny, které stále odolávají moderní civilizaci. Byli jsme překvapeni barevností džungle a všech jejích obyvatel.

Branný den

Dne 29.9. proběhl na naší škole branný den s cvičným požárním poplachem a následně  přírodovědnou vycházkou k travertinové kaskádě v Tiché. Poznali jsme pěknou část Frenštátu pod Radhoštěm za jízdárnou směrem k Tiché, došli jsme pěšky až k travertinové kaskádě a užili si společně pěkný den.

Adaptační kurz

Dne 7. a 8. září naše třída absolvovala adaptační kurz s přespáním v tělocvičně. První den jsme hráli různé poznávací hry a soutěže, které měly vést nejen k bližšímu poznání spolužáků, ale také ke vzájemné komunikaci a spolupráci ve třídě.  Druhý den  jsme společně vyrazili pěšky na Velký Javorník.