Předávání Slabikářů
Prvňáčci už umí číst písmenka i slabiky a právě tyto znalosti nám pomohly zachránit princeznu Alfabetku. Že nevíte, kdo to je? Je to princezna z Písmenkového království, která má nade vše ráda čtení příběhů a pohádek . Zlý čaroděj Slabikon ji chtěl za ženu, a protože ho princezna odmítla, zaklel ji strašlivou kletbou. Všechna písmenka se jí popletla. Byla moc nešťastná a smutná. Proto jsme se rozhodli, že jí pomůžeme kletbu zlomit. Všichni jsme se s velkou chutí pustili do vysvobozování princezny.
Děti plnily úkoly na pracovním listu, musely ukázat, že umí slabiky spojovat s obrázkem, napsat je a také přečíst. Jen tak se nám podařilo odemknout všech pět kouzelných klíčů. Hned poté jsme se šli podívat do Písmenkového království, jestli už je vše v pořádku. Tady na nás přivítala paní knihovnice Martina Vroblová, která nám za záchranu princezny přečetla dvě pohádky a čekala nás i královská odměna. Nebylo to však půl království a ruka princezny, ale naše první kniha čtení, Slabikář. Ten nám otevře dveře do celého Písmenkového království. S radostí jsme si svou první knížku odnesli do školy a už se těšíme, až si z ní budeme číst.
Svatý Martin
11.listopadu slaví svátek všichni Martinové, a také patron našeho města - svatý Martin. I my jsme si připomněli legendu o sv. Martinovi a dozvěděli se, jak se do našeho městského znaku dostaly husy. Prohlíželi jsme si obrázky a starší záznamy z vítání sv. Martina v různých městech naší vlasti i z našeho Frenštátu. Hádali jsme hádanky a vyplňovali pracovní listy. Také jsme se naučili o svatém Martinovi písničku a "upekli" svatomartinské rohlíčky a koláčky. Nechyběl ani kůň svatého Martina. Jen s uzlíky na jeho hřívě jsme měli ještě někteří trošku problémy :o))
Jeden svět pro všechny
V této preventivní aktivitě si děti povídaly o životě lidí tělesně postižených, nevidomých či hluchých. Mohly si interaktivně vyzkoušet některé hry a činnosti. Například pexeso pro nevidomé – hmatové i sluchové, psaní brailovým písmem na stroji, slepecké Člověče nezlob se, nalévání hrníčku poslepu, jízdu na invalidním vozíku nebo chůzi se slepeckou hůlkou. Děti si vyzkoušely, že zdravotně postižení lidé to vůbec nemají v životě lehké.
Strašidelný den v 1.B
První listopadový den mohly děti přijít do školy v kostýmu, takže třída byla plná čarodějnic, upírů, kostlivců a různých jiných strašidel. Místo paní učitelky se objevila čarodějnice Agátka, která si s dětmi povídala o keltském svátku Samhain, který dnes slavíme jako Halloween nebo „dušičky“. Děti vyplňovaly strašidelné pracovní listy, tančily strašidelné písničky a také se naučily užitečné kouzlo, kterým si zajistily do budoucna samé jedničky. Zvládli jsme také strašidelnou únikovku a oblíbenou „kimovku“. Nechybělo ani dlabání dýně, se kterým nám pomohli naši šikovní deváťáci. Ti si také pro malá strašidýlka připravili hry a soutěže, za které dostaly děti sladkou odměnu. Všichni jsme se společně skvěle vyřádili.
Projekt „Podzim“ v 1.B
Od našeho prvního projektového dne uplynul měsíc, proto jsme se na konci října s chutí pustili do dalšího, tentokrát podzimního.
Ráno si děti vylosovaly kartičku s obrázkem a tím se rozdělily do týmů. Jejich složení bylo tajné, vše se dozvěděly až na konci dne. Nikdo nevěděl, ke komu přidá své bodíky a sbíral sám za sebe.
Všechny úkoly nějak souvisely s právě probíhajícím ročním obdobím. Skládali jsme puzzle, hádali hádanky, poslechli si a zahráli pohádku O veliké řepě. Vyzkoušeli jsme také své smysly – hmat i chuť – při ochutnávce podzimního ovoce. V různých soutěžích a na pracovních listech trénovaly děti postřeh, znalosti, rychlost a představivost. Naučili jsme se novou písničku o jablíčkách a k ní tanec, mazurku. Nechyběla ani „kimovka“, výkres se zavařenými jablíčky nebo odlétající vlaštovky. Hmat jsme vyzkoušeli i při skládání písmen z vršků poslepu. Při běhačce jsme si připomněli Den stromů, o kterých jsme si v prvouce povídali.
Každý správně provedený úkol byl oceněn jablíčkovým bodem a na konci dne děti konečně poznaly své spoluhráče a spojily body v týmech. Na všechny čekala zasloužená odměna. Byly jí časopisy Dráček a Předškoláček, které pro každého zajistila babička Karinky a Kryštofa - moc děkujeme. Poslední školní den před podzimními prázdninami jsme si báječně užili.
Podzim u nás ve třídě
Celý měsíc říjen nás provázely úkoly spojené s podzimem. Tvořili jsme podzimní příběhy - slovní úlohy - povídali si o podzimu v zahradě i na poli, četli pohádku O poslední vlaštovce nebo skládali puzzle ovoce a zeleniny.
Jsem školák
Prvňáčci už mají za sebou první školní měsíc s novými kamarády a v novém prostředí. Všechno, co se za tu dobu ve škole naučili, si vyzkoušeli v projektu "Jsem školák".
Děti už ráno po příchodu do školy zjistily, že tento den bude jiný než ostatní. Podle vylosovaných barev se rozdělily do týmů, ve kterých po celou dobu pracovaly. Každý správně provedený úkol byl oceněn bodem. Děti vyhledávaly a počítaly školní pomůcky, našly v bludišti správnou cestu do školy, pomohly školákovi Adámkovi najít vhodné oblečení do školy a naučily se o něm písničku. Soutěžily v postřehu i v rychlosti, poznávaly dopravní značky a každý tým vyrobil svoji aktovku. Na závěr jsme spočítali získané body a všechny děti byly za svůj výkon odměněny.
Vyzkoušeli jsme si spolupráci ve skupině a napoprvé jsme to zvládli skvěle. Všichni zaslouží velikou pochvalu.
První písmenko
A už je to tady! Na začátku třetího školního týdne začal náš den překvapením v kouzelné krabici. Hned potom nám náš průvodce pan Myšák přinesl první písmenko, M. Přečetli jsme si o myšce pohádku, naučili se písničku i s tanečkem, vymýšleli slova, která začínají na M, počítali slabiky, zkoušeli jsme písmeno vytvořit sami ze sebe a vyplňovali pracovní listy. Také jsme se dozvěděli různé zajímavosti z myšího života. Trénovali jsme paměť při Kimově hře a nakonec jsme si každý svoji myšku vyrobili.
Všechny děti byly moc šikovné a vysloužily si žetonek do naší pohádkové soutěže.
Náš první školní týden
V prvních školních dnech jsme se s dětmi hlavně poznávali a povídali si, jak to ve škole chodí. Zpočátku je to náročné, děti se učí, kam si mají odložit věci, k čemu slouží kapsář, kde co ve škole najdou, a co vlastně budeme celý den dělat. Jsou ale velice šikovné a snaživé, takže jsme zvládli spoustu další práce. Část úkolů souvisela s pohádkou O perníkové chaloupce. Řadili jsme obrázky, vyprávěli pohádku, poslouchali písničku a nakreslili jsme obrázek k pohádce. Také jsme si vyrobili svou vlastní perníkovou chaloupku, na které má každý z nás svůj perníček i s fotografií.
Stihli jsme si vymyslet třídní pravidla, která jsme všichni podepsali a potvrdili tak, že je budeme dodržovat.
Naši deváťáci nám pomáhali ve školní jídelně a společně jsme si prohlédli celou školu.
A protože jsme vše zvládli na výbornou, čekal na děti i opravdový perníček za odměnu.
Přeji nám všem, abychom takto skvěle, s úsměvem a radostí, prožili celý školní rok.
2.září 2024
Vážení rodiče, milí prvňáčci, vítám Vás ve Vašem prvním školním roce ve třídě 1.B
Ať je pro nás první školní rok báječným dobrodružstvím plným zábavy, poučení i legrace :o))
Vaše paní učitelka Monika Bialková